Premiéru si v Chebu prožije elegantní francouzský cvičný letoun, který jde jen těžko přehlédnout. Mezi jeho hlavní charakteristiky patří velké rozpětí křídel a motýlkové ocasní plochy. Na západ Čech přiletí ze svého domova z města Dole i s majitelem a pilotem Lurentem Golayem.
Tento francouzský proudový cvičný letoun vznikl v 50. letech 20. století a byl vybaven dvěma motory Turbomeca Marboré II nebo VI. Konstrukce letounu byla inspirována profilem kluzáku - velké rozpětí křídel, specifický tvar křídel a podvozková noha pod ocasem byly charakteristickými prvky tohoto letounu.
Magister létal například s legendární francouzskou akrobatickou skupinou "Patrouille de France" v letech 1964 až 1980, kdy byl nahrazen letounem Dassault/Dornier Alpha Jet. Letoun dosahoval rychlosti od 185 do 740 km/h, s cestovní rychlostí kolem 460 km/h. Vynikal skvělými ovládacími vlastnostmi a vyváženými letovými charakteristikami.
Celkem bylo vyrobeno 1000 kusů letounu Magister. Původně jej využívali hlavně francouzští piloti k přechodu z vrtulových letadel na proudové stíhačky. Postupem času se letoun začal používat v mnoha dalších zemích, jako například v Německu, Belgii, Izraeli, Finsku a v různých afrických státech, nejen pro výcvik, ale i pro útoky na pozemní cíle. Zajímavostí je, že instruktor sedící na zadním sedadle měl k dispozici periskop, který mu umožňoval lepší výhled na ranvej.
V Chebu se představí Fouga Magister s výrobním číslem 331 a registrací F-AZTO, pocházející z roku 1961. Tento letoun je vybaven zesíleným ovládáním a motory Marbore II.
Letadlo je v původním barevném schématu francouzského výcvikového letectva, které sídlí v Cognacu a Mont de Marsan, kde se nacházejí školy pro stíhací piloty. V 90. letech bylo letadlo prodáno soukromému vlastníkovi do Belgie, ale na začátku nového tisíciletí se vrátilo do Francie. V současné době má svůj domov ve městě Dole, nedaleko Burgundska, u majitele a pilota Laurenta Golaye, který bude sedět v kokpitu i 17. a 18. srpna v Chebu